|
|
Mallorca / Mallorka / Malorka / Majorca (Španielsko) Praktické radyVeľká časť turistov vycestuje na svoju vysnenú dovolenku, či už na pláž, za historickými pamiatkami alebo do hôr daného štátu organizovane, prostredníctvom sprostredkovateľskej agentúry, cestovnej kancelárie. Niekto volí tento spôsob z pohodlnosti, kvôli istote, pocitu bezpečia, preferenciám alebo jednoducho nie je tak jazykovo zdatný, resp. vybavený adrenalínom a dobrodružnou povahou, aby sa sám vybral do neznámej krajiny. Existujú však aj turisti, ktorí považujú za skutočné dobrodružstvo ak sa vyberú do neznáma sami. Veríme, že informácie, ktoré nájdete tejto webovej stránke, nájdu svojho adresáta medzi oboma skupinami. Napokon, vycestovanie za dovolenkou v rámci organizovaného zájazdu nevylučuje možnosti turistov vybrať sa naprieč navštíveným štátom jednotlivo, či už využitím miestnej dopravy, alebo zapožičaním si osobného automobilu. Prinášame Vám niekoľko užitočných rád. Obdobné informácie o ostatných krajinách EU, Nórsku a Islande môže cestovateľom ponúknuť Európske spotrebiteľské centrum v SR v anglickom jazyku na požiadanie. Hotel Kategória ubytovania sa člení na hotely s 1 - 5 hviezdičkami. Ubytovacie zariadenia sú kontrolované asociáciou hotelov a všetky musia mať cenník umiestnený v každej izbe (ceny vrátane DPH). Rezervovať hotel si môžete samostatne alebo prostredníctvom informačnej turistickej kancelárie, resp. cestovnej kancelárie. Ubytovanie v čase najväčšej sezóny (jún - september) sa odporúča rezervovať dostatočne vopred. V Španielsku nie sú zálohové platby upravené jednotne, preto si zistite, či na potvrdenie rezervácie ubytovania nie je potrebné zaslať aj zálohu. Pokiaľ ide o čas príchodu, nie je jednotne stanovený. Niektoré hotely umožňujú registráciu v hoteli 24 hodín denne, niektoré nie. Je potrebné zistiť si tieto informácie pred rezervovaním hotela. Hotel je zodpovedný, ak je Vami rezervovaná izba postúpená inému hosťovi, resp. ak umožní rezerváciu viacerým záujemcom, než je kapacita hotela. Ak chcete zrušiť rezerváciu, je treba nájsť kompromis, nakoľko obvykle sa za rezervovanú izbu platí, aj keď nie je napokon využitá. V opačnom prípade sa platí odstupné, obvykle 50% z ceny izby. Pokúste sa rezerváciu zrušiť čo najskôr, pretože ak izbu rezervuje iný záujemca na daný termín, nebudete za zrušenie rezervácie platiť. Odhlásenie sa z hotela by malo prebehnúť do 12.00, ak ste neboli s hotelom dohodnutí inak. V prípade, že Vám boli poskytnuté materiály, resp. informácie o hoteli na webovej stránke hotela a po príchode zistíte, že v skutočnosti je hotel horšej kvality, žiadajte od hotela zníženie ceny z ubytovania, resp. inú kompenzáciu. Za prípadnú krádež v hoteli alebo na parkovisku hotela, resp. za škody zodpovedá hotel, pokiaľ nepreukáže, že išlo o nepredvídateľné skutočnosti (vyššiu moc). Na to, aby ste dostali odškodnenie, mali by ste mať dôkaz o hodnote ukradnutých alebo poškodených cenností, hoci odškodnenie môže byť limitované poisťovňou, s ktorou má hotel zmluvný vzťah. Spotrebiteľ musí preukázať vinu hotela v danej veci. Bezodkladne po zistení krádeže ohláste krádež u vedenia hotela, vyžiadajte si potvrdenie o krádeži a následne predložte formálnu sťažnosť na najbližšie oddelenie polície. Kemping Kategória kempov sa rozdeľuje od 1-3. Jednotná oficiálna klasifikácia nieje. Rôzne organizácie a letáky - turistický sprievodcovia ponúkajú odlišné hodnotenia. Ceny nie sú jednotné, ale v priemere za 1 noc pre 2 dospelé osoby, 1 dieťa, parkovanie, elektriku a teplú vodu zaplatíte približne 35 €. Pravidlá kempu musia byť umiestnené hneď pri vchode a na recepcii kempu. Kempovanie voľne v prírode nie je povolené. Poštové služby, Telefonické spojenie Najlacnejšie telefonické spojenie do zahraničia poskytujú tzv. „Locutorios", kam chodí telefonovať aj väčšina imigrantov. Je vhodné zistiť si vopred u svojho mobilného operátora, ktorú sieť je najvhodnejšie použiť v Španielsku. Väčšina poštových schránok na ulici je žltej farby. Pre medzinárodné destinácie sa však používajú modré. Napr. pohľadnica alebo list zo Španielska do iného štátu EU o váhe do 20g stojí 0,58 €, pričom doručenie trvá spravidla 1-5 dní. Užitočné čísla: Polícia, zdravotná pohotovosť, požiarnici: 112 Európske spotrebiteľské centrum v SR Našou prvoradou úlohou je radiť a pomáhať spotrebiteľom pri riešení ich cezhraničných reklamácií a poskytovať informácie o spotrebiteľských právach na národnej úrovni, ako aj na úrovni EU. Ak po návrate z dovolenky zistíte, že tovar, ktorý ste si zakúpili potrebujete reklamovať, môžete sa na nás obrátiť so žiadosťou o pomoc pri vybavení Vaše reklamácie Európske spotrebiteľské centrum v SR Počas Vášho pobytu na dovolenke môžete v prípade problému s predávajúcim kontaktovať taktiež jedno z našich partnerských centier: Španielsko: EUROPEAN CONSUMER CENTRE SPAIN Aktivity ESC v SR sú spolufinancované Európskou komisiou a MH SR.
Mohlo by Vás ešte zaujímať:
Naše ďalšie projekty: Cyprus.sk | FreeJob.sk | Hurghada.sk | Jordansko.sk | Rhodos.sk | Sharmelsheikh.sk | Syria.sk
Odporúčame: Neplodnost.sk | Impotencia.sk | Freejob.sk | Ebooks.sk | Tu môže byť váš spätný odkaz |
|
Copyright © 2000 - 2023, Mallorca.sk * All rights reserved * Ochrana osobných údajov * Made in Slovakia |